Parfüümi ostes soovime sageli, et lõhn kestaks, oleks intensiivne ja märgatav kogu päeva jooksul. Siiski juhtub sageli, et toodete hinnad sunnivad meid tegema rahakotti säästvaid valikuid. Tihti tunduvad testeritel kõik lõhnad ühesugused. Mida siis parfüümide ja parfüümivete valikul silmas pidada?
Huvitav on märkida, et tootjad valivad tavaliselt 20% kontsentratsiooni – see on ideaalne kontsentratsioon, et lõhn püsiks võimalikult kaua.
Vaata ka teisi blogipostitusi:
– Miks osta parfüümide analooge?
– Kuidas valida parfüümi aastavahetuseks?
– Avastage parfüümide ajalooga
– Valik parfüüme valentinipäevaks
- Lõhnaõlide kontsentratsioon
Peamine erinevus parfüümide ja muude parfümeeriatoodete (st odekolonni, tualettvee ja lõhnavee) vahel seisneb peamiselt lõhnaõlide protsentuaalses osakaalus üldlahuses. Võime muidugi arvata, et see mõjutab kõige rohkem lõhna tugevust, kestvust ja hinda.
- Parfüümi omadused
Kõikidest lõhnaainetest on naiste ja meeste parfüümid kahtlemata kõige suurema kontsentratsiooniga. Seda vedelikku peetakse ka kõige luksuslikumaks, mis muidugi väljendub ka hinnas. Parfüüm peab sisaldama vähemalt 15% lõhnaainet. Tavaliselt on sisalduse ülemine piir 30% või rohkem, sõltuvalt kõnealuse lõhna tugevusest.
- Parfüümvesi
Parfüümvesi on parfüümist samm allpool, kuid see on palju lõhnavam ja eksklusiivsem kui tualettvesi või odekolonn. Parfüümvee norm on vähemalt 8%. Selle puhul on ülemine künnis 15%. Kuidas parfüümvett ära tunda? Ainult pakendi järgi – sellel on silt „Eau de Perfum“. Mis puutub muud liiki toodetesse, siis nende lõhnasisaldus jääb 3% kuni 10% juurde.
- Odekolonn ja tualettvesi
Tualettveel on peen ja värske lõhn, mis ei püsi nahal nii kaua kui parfüümid või parfüümveed, kuid see sobib ideaalselt igapäevaseks kasutamiseks. Tualettvett saab eristada pakendil oleva „eau de toilette“ kirje järgi (tootjad võivad kasutada ka lühendit EDT). Siiski on nendes olev eeterlike õlide kontsentratsioon palju väiksem kui parfüümide essentsidel ja parfüümveel – umbes 3-10% õlidest on lahustatud 85% alkoholis.